דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אוסף מוסררה 

מאת    [ 09/04/2012 ]

מילים במאמר: 412   [ נצפה 2028 פעמים ]

אודות אוסף מוסררה

מוסררה הינה שכונה בירושלים אשר גובלת בשכונת מאה שערים מצידה האחד, ובשכונת בית ישראל בעברה השני. מיקומה של השכונה בין שכונות יהודיות חרדיות מצד אחד, לבין שכונות ערביות מוסלמיות מן הצד השני, יוצר מפגש תרבויות מעניין ומרתק. השכונה מעניינת ומרתקת מבחינה אנושית, והיא מופעלת תחת לחצים רבים בלתי פוסקים. מוסררה כיום משמשת כמרכז תרבות, בה ממוקמים מוסדות של תרבות ואמנות. לשכונה מורכבות היסטורית מרתקת ומעניינת, המאפשרת הצצה לתרבות העתיקה. אוסף מוסררה מציג אוסף סיפורים של תושבי המקום הותיקים, על מנת לשמר את התרבות וההסטוריה של המקום. כל המעוניין במידע על השכונה ועל אנשיה, יוכל לפנות אל החומרים המוצגים באוסף ולקבל את המידע בו התעניין. האוסף מכיל סרטים, תצלומים ועבודות אומנות של המשפחות הותיקות, או שמלמדות על עבר משפחות אלו.

 

אוספים אישיים

אוסף מוסררה כולל בתוכו את כל האוספים האישיים של המשפחות הותיקות בשכונה. משפחות מפורסמות במקום כמו: אמויאל, בן גיגי, אברג'ל, אבו ועוד, מציגות את סיפור החיים שלהן בתערוכה. ניתן לדלות מידע עלבני המשפחה, מקור לידתם, מקצוע בני המשפחה השונים, ומידע כיצד הגיעו לישוב, ומה עברו בדרכם. בתערוכה מוצגות תמונות מחיי היומיום של המשפחה, ומאירועים חשובים, וישנה אפשרות גישה לכל המידע. בנוסף לאוספים המציגים את המשפחות, אוסף מוסררה כולל בתוכו גם אוספים מיוחדים הקשורים לתרבות השכונה. בין האוספים המיוחדים ניתן למצוא את הספר "אוכל במוסררה", שבמסגרתו מציגות המשפחות השונות הבטים הקשורים לחיים בשכונה, מידע ותמונות על בית יעקב, שהוא בניין הסטורי עתיק יומין אשר בתקופת העבר ועד היום היה קיים בו בית ספר, וניתן למצוא צילומים ומסמכים הסטוריים של שכונת מוסררה. עוד באוספים המיוחדים של הפרויקט, נמצא מידע על "הפנתרים השחורים", שהיתה תנועת מחאה שפעלה בשכונה, וראיונות וצילומים שונים של ותיקי השכונה, וכיצד הגיעו אליה. אוסף מוסררה מאפשר רישום עצמאי של כל מבקר ויצירה של אוסף צילומים וסרטים אישי מתוך המאגר הקיים. אוסף זה יוכל לבטא את הפריטים הנוגעים לליבו של המבקר, והוא יוכל לשתפו באמצעות האינטרנט והמדיה.

 

תערוכות

בפרויקט אוסף מוסררה מוצגות שתי תערוכות מיוחדות: "ילדות בשטח ההפקר" ו"קווי תפר 67-73". ילדות בשטח ההפקר הינה תערוכה המציגה את הולדתה ועברה של תנועת "הפנטרים השחורים". בתערוכה זו מוצג הדור אשר יצר מחאה זו, וישנו ניסיון להבין את הצורך בתנועה על ידי התבוננות לתוך חייהם האישיים של הנערים, לחיי בית הספר, חיי המשפחה וחיי החברה. התערוכה השניה, המכונה "קווי תפר" היא תערוכה המציגה את תנועת "הפנטרים השחורים" דרך מבטו של משתתף מבפנים. מר מיכה בר-עם, צלם אשר צילם תמונות המספרות את הפן ההסטורי של קבוצה זו, מציג מתוך נקודת מבטו תצלומים, סיפורים ודמויות אשר משקפות את החיים של הקבוצה הקיצונית הזו. 

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב